_*V blízkom okolí sa nachádza potešenie pre malých aj veľkých.* _

*Vyberte si :*

Gino paradise Bešeňová- asi 8 bazénov rôznej teploty, termálne, aj číre pre plavcov, niektoré kryté, tobogány, wellness, rôzne druhy masáží, romantické večerné kúpanie ( 4€ deti, 6€ dospelí ) pri svetlách

od 21:30 -23:30 hod.

Tatralandia- cca 20 km. okolo priehrady Lipt. Mary.

Tobogány, kúpanie, westernové mestečko, rôzne atrakcie, súťaže pre deti - krásne zážitky.

Lipt. Mara- priehrada, kde je poplatok len za auto, dá sa kúpať, plávať, na nafukovacom matraci,l na člne. Zapožičiavajú vodné bicykle aj vodné skútre, plavba loďov, potápanie, vodné športy, rybolov. ( asi 12 km. drevený stánok s občerstvením).

*Šútovo - * kúpanie, člnkovanie, keď prejdete ďalej krásne *Šútovské vodopády-*3 km. pešo od jazera. ( Smerom na Martin, asi pol hodina cesty - orientačné tabule )

*Havránok - * jedna z najvýznamnejších slovenských archeologických lokalít- keltské opevnenie osady, Kotínov s druidskou svätyňou. Súčasťou tejto lokality je aj múzeum v prírode. Od rekreačného strediska je vzdialené len necelých 5 km.  Otvorené denne od 8:30 - 18:30. Vstup 2€, deti 1€.

*Kúpele Lúčky - * cca 7 km. Cez Ivachnovú a Lipt. Teplú. Je to kúpelná dedinka pod horou v krásnom prostredí s vonkajším a vnútorným kúpaliskom. Na začiatku Lúčok je krásny vodopád s posedením.

Kalameny- tým istým smerom ako do Lúčok, len pred tým odbočiť vpravo. Je to prírodná nádrž s termálnou, teplou vodou - stály prítok aj odtok. V strede je gejzír. Sú tam stromy, chládok, neplatí sa za kúpanie, len za auto vyberali cca 1€.

*Čutkovská dolina - * dá sa tam previesť na koči za koňom, je to krásna dolina, môže sa tam opekať, cez víkend sú tam všelijake akcie pre deti. ( Na konci Ružomberka pred odbočkou do ľava je na ceste bilboard a pri ňom šípka ,,Koliba u dobrého pastiera" )

Demänová jaskyňa - smerom na Lipt. Mikuláš, otvorené okrem pondelka, krásna je druhá jaskyňa - Jaskyňa Slobody. Obliecť sa teplo a obuť botasky. Keď budete pokračovať ďalej do Jasnej, je tak krásne a teiž je tam Vrbické pleso. Po pravej strane smerom do Demänovej doliny je perfektná bobová dráha vhodná aj pre deti aj dospelých, jazda na štvorkolkách a paintball.

Sv. kríž - smerom na Lipt. Mikuláš cez dedinky okolo Part. Lupče (nie dialnicou) je tam drevený kostol bez jediného klinca.

Ružomberok - Hrabovo - rekreačná oblasť. Krásne prostredie, je tam priehrada, dá sa aj kúpať, ale je tam studená voda-lepší je člnok (požičiame, ak nemáte J ). Môžete vyjsť kabínkovou lanovkou na Malinô Brdô - SkiPark ( v zime lyžovačka, v lete môžete zísť dole na kolobežkách, kt. vám požičajú ). Je tam tarzánia pre dospelých, aj deti - 3 dráhy.

( Na 4. semafóroch za Tescom vľavo a potom cca 2 km. rovno.

Múzeum RK - vidíte všetky zvieratá našich hôr, zbrane, odevy, kroje - vstupné cca 1€. Je to veľmi pekné, je tak preparovaný medveď, vlk, jeleň, divá sviňa, vtáky, ryby a mnoho ďalších. Je to v strede mesta, popýtate sa.

Galéria Ľ. Fullu- (pri múzeu) obrazy akademických maliarov.

Hrad Likava - pri RK v Likavke, zrúcanina pôvodoného hradu, dá sa prejsť autom do blízkosti hradu. Otvorené okrem pondelka od 10:00 - 16:00 hod.

Vlkolínec - pri prvých semafóroch vľavo, potom cca 7 km. a potom už uvidíte tabule. Je to pôvodná dedinka zapísaná do svetového kult. dedičstva UNESCO. Pred tým, v tej doline odbočiť vľavo a uvidíte bývalí kláštor mníchov.

*Gotický kostol všetkých svätých - * Jeho vznik sa datuje do 13. St. Je pozoruhodný nástennými maľbami. Vstupné 1€, deti 0,50€, otvorené cez prázdniny  okrem pondelka od 9:00 - 17:00 hod. , iné dni ak chcete, zistíme J ( Z L. Sliačov smerom do Ružomberka 1. obdočka vľavo, prejdete cez deninu a potom na veľkej križovatke vpravo- je to na ostrej zákrute. Hneď vedľa je vila Fénix).

Skatepark- v Ružomberku na sídlisku Klačno je nový veľký skatepaart pre skaterov, bikerov, korčuliarov* a nového fenoménu, *kolobežkárov zdarma.

*Adrenalínové centrum - * čaká vás tam taintball, štvorkolky, paraglajding, termický i akrobatický tandemový let, lukostreľba, vzduchovky, hydrospeed, kanoistika, rafting, kurz lezenia. Nájdete to v Lipt. Mikuláši- je to areál vodného slalomu. Ceny sú vyššie, L

ale oplatí sa.

Skipark - Malinô Brdô - smerom na RK stále rovno, až na 4. semafóroch za Tescom do ľava 2km.

Racibor- lyžiarske stredisko, trochu ďalej, ale lacnejšie - cestou na Kubín, asi pol hodinka cesty (tým istým smerom sú aj Kubínske hole , ale je to v Kubíne)

Cez Dolný Kubín smerom na Oravský podzámok cca 25km.

*Turík - * kratší a nie moc strmý kopec, ale lacno a väčšinou nie veľa ľudí. Nie je tam sedačková lanovka, iba poma.

*Kalameny - * niečo podobné ako v Turíku. Smerom na Bešeňovú, ale odbočka skôr.

Miesta na turistiku, prechádzky, hubárčenie nájdete všade naokolo... ;o)